CARTEA PROSTIEI (?)

 PROSTIA LA ROMÂNI

                      CARTEA PROSTIEI



România nu duce lipsă (slavă Domnului !) de oameni deştepţi. Şi/sau inteligenţi. Oameni ce ar putea pune în dificultate intelectuală orice european. Mai răsărit. Sau mai vestic. Mă rog!

   Unul din ei este şi Cătălin Ţîrlea. Cu î din i . (Îl priveşte: cu numele lui omul poate face orice: eventual, chiar re-nume! ) Însă, ca orice bucureştean ce se respectă, Cătălin Ţîrlea le zice pe şleau. Exact ca , altădată, vecinul său de la Ploieşti, Nenea Iancu. De la care a şi împrumutat titlul cărţii sate : PROSTIA LA ROMÂNI !

   Împrumut ratificat prin recunoaştere deschisă.

Merge, am zis, şi-am purces la citit. Sunt 58 de subiecte (1001 articole ? Motive (teme !) de meditaţie).

  Şi, totuşi, de ce toată chestia asta cu prostia...? Păi, ne răspunde însuşi autorul ei :


 *  "Mi-a plăcut să scriu..., şi nu ascund că M-AM GÂNDIT LA EA CA LA O CARTE. Am aflat între timp că titlul îi umblase în cap şi lui Caragiale."


 * "Îmi place să fiu solidar şi complice uneori cu "proştii" oneşti şi să ţin partea prostiei cinstite în faţa agresiunii şmecheriei alogene."


   Ori, cum ar spune, Erasmus,  bunicul nostru, al tuturor celor implicaţi în citatul fenomen uman :


   "Cele mai de soi desfătări ale vieţii sunt lucrarea prostiei, inclusiv dulcea plăcere de a trage foloase de pe seama prostiei altora."



Costel Zăgan

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFRED ADLER - CUNOAȘTEREA OMULUI, 1926

IRINA BINDER, INSOMNII

CONSTANTIN NOICA, POVESTIRI DESPRE OM DUPĂ O CARTE A LUI HEGEL